Mrtvá zóna bola fakt mŕtva

pondělí 3. srpna 2015


Tak a je to tu. Posledný týždeň dobývania, posledná prečítaná kniha vrámci projektu Dobývame edici Pevnost. Veľmi dobre viete, že som sa rozhodla prečítať si tetralógiu Cybrain od Petra Hetešy. Vďaka menšiemu letu ponad riaditka bajka priamo do stromu som minulý týžďen skončila s narazeným pravým zápästím a vyše týždňa som bola doma s nepoužiteľnou pravou rukou. To mi urobilo trošku škrt cez rozpočet čo sa týka písania článkov. A tak tento projekt končím recenziou na tretí diel tejto série s názvom Mrtvá zóna.
Greg Holberg sa ocitol vo virtuálnom svete Cybrainu a nepamatal si ako. V predchádzajúcich dvoch dieloch sa mu podarilo odhaliť spiknutie, voči nemu samému a zistil, že bol nespravodlivo obvinený zo zločinu a hrozí mu trest smrti. A tak sa rozhodne pomstiť. Ale nedopadlo to úplne podľa jeho prestáv. V závere druhého dielu došlo nešťastnou náhodou k obrovskej explózii v Cybraine. Všetko je zničené. Teda, aby som bola presná, skoro všetko. Väčšina ľudí a objektov príde o život. Grega zhodou náhod to bezpečne vyvrhne do reálneho sveta bez žiadneho vážnejšieho zranenia. A o 14 mesiacov príde za ním armáda s ponukou návratu. Ostalo tam pár ľudí, ktorí by sa ešte dali zachrániť. Ale Cybrain už nie je tým, čím býval. Kým predtým to bolo prostredie plné zvláštností, teraz je to čisté šialenstvo. A nikto mimo Cybrain nemá absolútne tušenie, ako to tam vyzerá. Jediné, čo sa vie, že nikto odtiaľ zatiaľ nevyviazol živý. A tak dá Greg dohromady tím a vrhne sa do ďalšej samovražednej misie.



,,Kdybych vám měl vysvětlovat, proč jsem to musel odmítnout i za ty prachy, bylo by to na dlouho. Přečtěte si prví díl této story, ve kterém jsem skoro přišel o život, a kdo by to i přesto nepochopil, ať si přečte i ten druhý, ve kterém jsem přišel skoro o čtyři životy. Pak vám bude jasné, že v tomto třetím už tam nepáchnu ani za nic."

Mrtvá zóna je fakt mrtvá. Je to Cybrain, ale vlastne už nie je. Bolo to pre mňa akoby som čítala niečo úplne iné. Chýbalo mi známe zvláštne prostredie, ktoré malo svoje zákonitosti a chýbali mi postavy, ktoré som si obľúbila. Bolo to proste iné. A ja nemám veľmi rada takéto zmeny. Pripadalo mi to, akoby Petrovi Hetešovi došla inšpirácia. Sľúbil, že napíše štyri knihy, ale už pri konci druhej nevedel ako pokračovať. A tak proste na konci druhého dielu zdemoloval svet, aby ho mohol zmeniť a zabil väčšinu postáv, aby mohol prísť s novými. Zápletka síce pripomínala klasickú, cybrainovskú, ale pre mňa to nebolo vôbec ono.
Ale aby som len nekritizovala, kniha bola dobrá. Tentoraz začínala postupne vrátane tvorby tímu, zoznamovania sa s postavami, zisťovania informácií a prípravy na misiu. Ale kniha je napísaná tak, že by kľudne mohla byť prvým dielom novej série, vrátane ďalšieho otvoreného konca. Myslím si, že tento diel by sa dal dokonca čítať bez prečítania úvodných dvoch. Stále je to ale klasická hetešovská akcia, na ktorú sú jeho čitatelia zvyknutí. Nenudíte sa, bojujete a stránky krásne odsýpajú.
Tak som zvedavá na záverečný diel, určite si ho prečítam. Verím, že aj napriek tomu, že tento diel nebolo pre mňa to pravé, nemusí to tak byť pre všetkých čitateľov tejto knihy. Každopádne som zvedavá na finále. Snáď si pre nás Peter Heteša pripravil ešte niečo zaujímavé na záver.


Hodnotenie:60%

Autor: Petr Heteša
Názov: Mrtvá zóna
Vydalo: Nakladatelství Epocha
Počet strán: 282


Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.