Keď sa srdce zblázni, rozum sa k slovu nedostane

středa 18. února 2015

O Alii a Leandrovi si všetci myslia, že sú dokonalý pár s perfektným životom. Majú nádhernú dcéru a ich rodinnú idylku im každý úprimne závidí. Ale nič nie je také dokonalé ako to na prvý pohľad vyzerá. Jedného dňa príde Leander nič netušiacej Alii oznámi, že má inú a že ju opúšťa.
Zo strašného klišé, o ktorom doteraz len počúvala sa stane jej realita. Zrúti sa jej svet a nevie, čo má robiť. Zrazu sa dostane do situácie, ktorú nikdy nechcela zažiť a musí sa s tým vysporiadať. 
Bude bojovať, alebo to vzdá? Ako sa ku všetkému postaví a či to zvládne zistíte, ak siahnete po tejto inteligentnej knihe pre ženy.



,,My ženy. Feminizmus nosíme na hlave ako korunu. Nádhera, až oči prechádzajú. Akonáhle nás a túto ozdobu muži uvidia, mali by nám padnúť k nohám. Hneď ako zistíme, že je ten v prachu ležiaci poddaný pomerne atraktívny, strhneme si korunu z hlavy, schováme si ju za chrbtom a vo vhodnom okamihu ju nenápadne necháme zmiznúť niekde v zásuvke. Ale to sa mne nikdy nestane.
Nikdy.To som si aspoň myslela."
Pri čítaní tejto knihy ma napadá vetička, s ktorou som sa už neraz stretla a mám pocit, že niečo pravdy na nej asi bude:,,Ach tí muži. S nimi je zle, ale bez nich ešte horšie." 
Alia je inteligentná mladá žena, matka v domácnosti, ktorá si dokončuje vysokú školu. Píše diplomovú prácu a je vo veľkom strese. Stará sa o domácnosť, dcéru, priateľa a je toho na ňu poslednú dobu príliš veľa. Nevie si nájsť čas na seba, nie to ešte na svojho priateľa, ktorý to nesie veľmi ťažko. A vyrieši si danú situáciu po svojom. Útechu hľadá v náruči inej. 
Áno, vyzerá to na klišé zápletku, ale to je len prvý dojem. Kniha je napísaná skvelo, milo a príjemne vykresľuje nie práve priaznivé obdobie v živote hlavnej hrdinky. Rozchod zažil snáď asi každý, ale o to je to horšie, že to na Aliu padlo ako blesk z jasného neba. Bola príliš zaneprázdená, aby si všimla, že v ich vzťahu nie je niečo v poriadku. No a potom už bolo neskoro plakať nad rozliatym mliekom.

Prvotina nemeckej autorky Luisy Bureschovej s citom píše o živote, láske, nenávisti, žiarlivosti, zúfalstve, priateľstve, podpore a zúfalstve. O tom, že keď ti je najhoršie, tak tu máš priateľov, ktorí ti pomôžu. Že každá situácia má nejaké východisko a že nič nie je tak zlé, ako to na prvý pohľad vyzerá. O tom, že keď sa srdce zblázni, tak rozum proste vypne a že každý sa z času na čas správa iracionálne a občas aj trochu bláznivo. Proste sme ľudia, máme svoje chyby, starosti a trápenia, ale aj veci, ktoré nás robia šťastnými. A že ten život nie je nakoniec až taký zlý, ako by sa nám to niekedy mohlo zdať. Pretože vždy je tu niečo, čo za to stojí a aj zdanlivo bezvýchodisková situácia má riešenie.

Pre mňa bola táto kniha veľmi príjemným prekvapením, pretože som čakala klišé a dostala som inteligentnú knihu pre ženy. Musím sa priznať, že toto nie je druh kníh, ktoré primárne preferujem, ale táto ma potešila. Je to skvelá oddychovka, nie je dokonca ani veľmi hrubá, prečítala som ju za pár hodín. A musím sa priznať, že ma chytila. Obľúbila som si hlavnú hrdinku, ktorá bola úžasná, hoci v niektorých situáciách by som ju najradšej prefackala. Plakala som a smiala som sa s ňou, držala som jej palce a preklínala niektoré jej rozhodnutia. Myslím, že v Aliii každá žena nájde kúsok seba. Veď si to priznajme milé dámy, že keď sa zamilujeme, tak občas úplne vypíname rozum. A keď bojujeme o to, čo nám je najdrahšie, nebojíme sa použiť akékoľvek zbrane.

Kniha je veľmi realistická, na nič sa nehrá a pôsobí veľmi prirodzene. Je taká, aký je sám život, nepredvídateľná a ovládaná silnými emóciami. Dajú sa v nej nájsť veľmi pekné úvahy o živote, feminizme či láske veľmi prirodzene vpletené do rozhovorov medzi postavami.

Prvotina autorke vynikajúco vyšlo a podarilo sa jej priniesť knihu, ktorá v záplave kníh o láske vyčnieva a určite sa oplatí po nej siahnuť.


Hodnotenie:80%

Názov: Když je láska slepá (2015)
Autor: Luisa Buresch
Originál: Wenn die liebe hinfällt (2014)
Preložila: Martina Kašparová
Vydalo: Nakladateľstvo Host
Počet strán: 384



Za poskytnutie recenznej e-knihy ďakujem Nakladateľstvu Host.
Knihu si môžete kúpiť tu.






Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.