Komiksová povinnost pro všechny kočkomily

středa 14. června 2017

Můj vztah ke komiksům není úplně jednoznačný. Mám je ráda, ale nečtu je moc často. Vybírám si je podle ilustrací a hodnotím stylem líbí/nelíbí. Mám k nim spíš, jak bych to nejlépe popsala, takový uživatelský přístup. Hrozně dlouhou dobu jsem si myslela, že komiksy jsou pro mladší čtenáře a není to nic pro mě. Jenomže pak se objevila rozkošná Hilda od Luka Pearsona, temný Sojčák od Jahonen Aako nebo úplně luxusní Sochař od Scotta McClouda a ty mě úplně dostaly. Díky nim jsem zjistila, že při pečlivém výběru se dají najít komiksy, které si dokáže užít i čtenář mého typu, a postupně si k nim nacházím cestu. 


Tento článek, ani jakýkoliv jiný článek, který píšu o komiksech, si nedovolím ani vzdáleně nazývat recenzí, protože zde chybí nějaká větší znalost komiksového prostředí, autorů, stylů, škol a tak dál. Já je nazývám spíš fotočlánky doplněné o můj čtenářský zážitek.
Sugar je komiksovou nutností každého milovníka koček. Já sama jsem po tomhle komiksu sáhla právě proto, že miluju kočky. Kočičí komiks Sugar, který vydalo Nakladatelství Meander, mě zaujal hned na první pohled. Jde o velkoformátový komiks, jehož autorem je Serge Baeken. Ten v něm ztvárnil svůj autobiografický příběh života s kočkami. Komiks je černobílý a moc hezky nakreslený. Už při prvním listováním se do těch kreseb zamilujete. A hlavně vy, co žijete s kočkami v jedné domácnosti, v těch kresbách uvidíte úplně reálné a přitom hezké stvárnění každodenních situací. I když je ústředním hrdinou kocour Sugar, potkáte na stránkách daleko víc koček. Budete sledovat jejich příběhy, zážitky, emoce - a to všechno ztvárněné v kresbě s minimem textu. Líbilo se mi, že autor vůbec nepotřeboval slova a stejně jeho kresby dokázaly vyvolat zamýšlené emoce. Místy jsem trochu bojovala s jeho kompozicí, protože to nebylo tradiční uspořádání, na jaké jsem zvyklá. Někdy se obrázky nečetly za sebou, ale podélně, nebo víc obrázků tvořilo jeden větší celek, což mi občas dělalo trochu problém. Ale celkově se mi komiks moc líbil. Závěrečná pohádka byla moc příjemným bonusem a knížku tím autor ukončil takovou příjemnou nostalgií.

Tohle dílo rozhodně stojí za pozornost a v následujících fotkách se můžete přesvědčit, že když milujete kočky, tento komiks potřebujete mít ve své knihovničce. 









Název: Sugar - Můj kočičí život (2016)
Autor: Serge Baeken
Originál: Sugar (2014)
Vydalo: Nakladatelství Meander
Počet stran: 80

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.