Když v Praze konečně nasněží

čtvrtek 21. ledna 2021


 Nevím, jak vy, ale já mám problém si vzpomenout, kdy bylo naposledy v Praze tak nasněženo, jako je tomu poslední týden. Netvrdím, že v Praze nesněžilo, to ani náhodou. I nějaký ten poprašek v zimě se objevil, ale většinou to do dvou dní slezlo a zbyla z toho akorát hnědá břečka, vždyť víte, co mám na mysli. Pamatuju si, že hodně sněhu napadlo hned první zimu, co jsem se do Prahy přestěhovala – což bylo před 10 lety. Ještě teď mám v hlavě vzpomínku, jak jsem šla pěšky kolem zasněženého výstaviště, protože tramvaje zastavily a nemohly kvůli sněhu jet dál (tehdy jsem bydlela na Ortenově náměstí). Brodila jsem se sněhem, byl večer a všude bylo bílo a ticho. Tahle vzpomínka mi v hlavě utkvěla tak, že si na ni každou zimu vzpomenu. V posledních letech jsem se ale smířila s tím, že sníh v Praze je spíš výjimkou než pravidlem.


 A proto, když tento rok poprvé nasněžilo, jsem věděla, že to musím využít i na focení. S Karol jsme pospíchaly, abychom stihly udělat nějaké hezké zimní zasněžené fotky, než to do 24 hodin zase sleze a bude v Praze po sněhu. V tu chvíli jsme vážně netušily, že to bude letos jinak. I když, po roce 2020 by nás nemělo překvapit ani to, že máme najednou zimu, která se, co se týče sněhu, vymyká jakýmkoliv zvyklostem. Večer před focením jsme zjišťovaly, které místo v Praze je nejvíce zasněžené, a ujišťovaly jsme se , že to v noci ani náhodou nemá šanci roztát, protože bude mrznout. Nakonec naše volba padla na Petřín a jeho okolí. Vybraly jsme místo mezi Petřínem a Pražským hradem s výhledem na zasněžený hrad, Petřín a pražské střechy. Vstaly jsme brzo ráno (nezapomínejte, měly jsme pocit, že to každou chvílí sleze), nic jsme nechtěly podcenit. Měly jsme obrovskou radost z toho, že je všude nejenom krásně bílo a zasněženo, ale že nám u focení začalo i sněžit. Nevím, zda to máte taky tak, ale sníh je jednou z věcí, která probouzí dítě ve mně a vždy mi dělá obrovskou radost. Tehdy jsem viděla, že v tom nejsem sama. Karol se totiž radovala se mnou a v této náladě jsme nafotily zimní fotky, abychom měly památku na ty momenty, kdy byl v Praze zas jednou sníh. To brzké vstávání a zima nám za to stály.


 A to jsme ještě netušily, že se letos bude sníh držet mnohem déle než den nebo dva. V době, kdy píšu tento článek, je venku pořádná zima a sníh je pořád hezký a drží se. A to mě těší. Já jsem totiž přesvědčená, že sníh k pořádné zimě jednoduše patří.





















Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.