The Ultimate Book Tag

středa 28. ledna 2015




Na tento TAG som narazila u Ells a zapáčil sa mi. Trošku som zapátrala a zistila som, že vznikol na blogu Knihy v srdcích a jeho nominácia je pre všetkých, kto by mal záujem sa zúčastniť. Takže nech sa páči, prajem príjemné čítanie.

Verím, že sa o mne čo to dozviete.




  • Býva ti zle pri čítaní v aute?
Ja som typický cestovateľský čitateľ. Čítam všade, kde to len ide. V električke, metre, autobuse, lietadle. Snažím si tým spríjemniť cestu a aspoň mi to rýchlejšie ubieha. S autom je to ale komplikovanejšie. Všetko záleží od druhu cesty. Na diaľnici si môžem čítať bez problémov, na kľukatiacich sa cestách plných zákrut mi bohužiaľ býva zle.


  • Ktorý spisovateľ má podľa teba jedinečný štýl písania a prečo?
Dalo by sa povedať, že každý spisovateľ má jedinečný štýl písania, ale ak mám menovať niekoho konkrétneho tak ma ako prvý napadá slovenský spisovateľ detektívok Dominik Dán. Jeho štýl je živý, pútavý, s reálnymi opismi vyšetrovateľských techník. Z jeho kníh je cítiť, že vie, o čom píše.


  • Harry Potter alebo Stmievanie? Tromi bodmi obháj svoj výber.
Jednoznačne Harry Potter. Pretože som na ňom vyrastala spolu s mojou sestrou. Prežívali sme všetko spolu. Čítali sme si navzájom, kradli sme si knihy :) Milovala som všetky postavy a poznala naspamäť všetky knihy. Priala som si, aby kúzla a mágia existovali. A keď zomrel Sirius, neskutočne dlho som smútila. Hrozne ma to zasiahlo.
Pre mňa je to najlepšia séria na svete. 

  • Nosíš so sebou nejakú tašku alebo kabelku na knihy? Ak áno, čo je v nej (okrem kníh)?
Som typická žena, v ktorej kabelke nájdete minimálne vybavenie na prežitie apokalypsy :D A teda aj knihu. Väčšinou tam mám vždy čítačku a papierovú knihu, ktorú mám práve rozčítanú. 

  • Čucháš si ku knihám?
Áno, priznávam, miluemj vôňu nových kníh a čerstvej tlače.

  • Preferuješ knihy s ilustráciami alebo bez nich?
Vždy som uprednostňovala dej knihy, pred ilustráciou. Preto ak by som si mala vybrať, tak radšej siahnem po kvalitnej knihe bez ilustrácií, ako po menej kvalitnej ale ilustrovanej. 

  • Ktorá kniha sa ti páčila keď si ju čítala, ale po jej prečítaní si zistila, že to nie je práve kvalitné čítanie?
Tak to je veľmi individuálne. Aj hodnotenie knihy, či je kvalitná alebo nie. Všetko závisí na subjektívnom pocite čitateľa. Keď sa mi nejaká kniha páči, tak sa mi proste páči a nenechám sa ovplyvniť niekým, kto tvrdí, že to nie je práve kvalitné čítanie. Veď čítame sami pre seba, nie?
 Skôr som mala opačný problém, keď som siahla po knihe, ktorú všetci veľmi vychvaľovali (aká je úžasná, skvelá, napínavá) a mne sa absolútne nepáčila. Tento problém som mala napríklad pri knihe Mycelium od Vilmy Kadlečkovej, alebo pri Levej ruke Boží od Paula Hoffmana.

  • Píšeš? Vidiš sama seba v budúcnosti ako spisovateľku?
Ani náhodou. Milujem knihy a čítanie, ale na písanie nemám bunky. Knihám ostanem verná ako vášnivá čitateľka.

  • Kedy si začala čítať?
Pamätám si, že prvýkrát som čítala knihu svojmu starkému na Vianoce, keď som mala 6 rokov a do školy som vtedy chodila len pár mesiacov. Urobila som mu tým obrovskú radosť.

  • Bol tvoj obľúbený predmet v škole slovenský jazyk a literatúra?
Hoci to bolo už dávnejšie, tak som mala rada literatúru, keď sme sa bavili o knihách. Hoci som s gramatikou nemala nikdy problém, až tak ma nebavila.

  • Keby si dostala knihu, ktorú si čítala, ale nepáčila sa ti, čo by si robila?
Záležalo by od okolností a od toho od koho by bola. Ale snažila by som sa byť k tomu človeku úprimná, veď už len to, že som od neho dostala knihu ako dar, je znak, že mi chcel urobiť radosť a nejaké riešenie by sme vymysleli.

  • Ktorá menej známa séria ti pripomína Hunger games alebo Harryho Pottera?
Musím sa priznať, že tieto prirovnania veľmi rada nemám. Každá séria je jedinečná, má originálnu myšlienku a nápad a je samostatným celkom. 
Áno, keď je nejaký žáner populárny, vydáva sa viac kníh práve v tomto žánri, niektoré lepšie, iné horšie. Pár spoločných znakov sa tam určite nájde, ale nenapadá ma nič, čo by som k nim mohla prirovnať.

  • Upíry alebo víly?
Jednoznačne upíry, ale žiadne citlivky upírsky vegetariánske, tí ma absolútne nebavia.

  • Vlkodlaci alebo duchovia?
Tak tu je to ťažké, bavia ma obaja, ale duchovia asi o kúsok viac. Vždy som mala rada duchariny. Rada sa pri knihe bojím, až sa bojím zhasnúť svetlo v noci.

  • Milostný trojuholník alebo zakázaná láska?
Zakázaná láska. Páči sa mi sledovať ich prekonávanie neprekonateľných prekážok.

  • Romantická kniha alebo akčná kniha s niekoľkými romantickými scénami?
Záleží od knihy. Obe témy môžu byť dobré, keď sa to dobre napíše. Nebránim sa ani jednému.


Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.