Lenka a vánoční Praha

středa 18. prosince 2019


Listopad byl pracovně naprosto šílený. Ani jsem ho nestihla, jak rychle utekl. Neustále jsem na něčem dělala, fotila, válčila s novými výzvami, učila se nové věci nebo se jenom postupně prohrabávala tím obrovským množstvím úkolů, které mi na mém pomyslném stolu přistávaly. Na podzim jsem změnila práci což pro mě znamenalo obrovský krok do neznáma a já jsem vlastně vůbec nevěděla do čeho jdu. Občas jsem se ze všeho hroutila, že to nezvládnu a občas nadšeně pobíhala a těšila se z toho, že někdo do mě vložil takovou důvěru a svěřil mi úkoly, na kterých jsem ještě nikdy nepracovala. Navíc mi nastal úplně jiný režim než na jaký jsem byla zvyklá. Místo noční práce za barem přišlo ranní vstávání, najednou jsem si musela začít jinak organizovat pracovní i osobní čas (a většinou to odnášel ten osobní na úkor toho pracovního). Když jsem si urvala aspoň trochu volného času, tak jsem ho využila na to, abych mohla na biku lítat po lese s kamarády a čerpat energii, kterou jsem za pár hodin v práci spotřebovala.
Tohle byl ve zkratce můj listopad. Fotila jsem sice hodně, ale vždy to bylo focení pro někoho - do práce, pro klienty. Nechci, abyste si mysleli, že si stěžuji, to ani náhodou. Jsem za to moc ráda, ale dokud mě focení neživilo a byl to pouze koníček, byla jsem kreativnější, měla jsem nápady a ty realizovala. A tak se stalo, že jsem někdy ke konci listopadu seděla v kavárně a najednou si uvědomila, že už to bylo hrozně dlouho, co jsem naposledy něco vymyslela, zkoušela fotit nové věci, experimentovala nebo jen realizovala nějaké své fotonápady. A zjistila jsem, že mi to hrozně moc chybí. Ten pocit, když člověk zkouší něco nového a vlastně neví, jak to dopadne, když máte v hlavě fotku a snažíte se ji vyfotit a pak se vztekáte, když nevypadá přesně tak, jak ji vidíte ve své hlavě, i když všichni ostatní vám říkají, že ty fotky jsou skvělé, vy víte své. To je ten motor, který mě žene dopředu a který jsem chvilku zanedbávala. Důležité pro mě bylo si uvědomit, že ať budu dělat, co budu dělat, práce bude vždy dost a nikdy nenastane čas, kdy bude všechno udělané a já budu moct v klidu tvořit. Na tvoření si musím ve svém harmonogramu udělat čas, počkat až přijde nápad a věnovat mu stejný čas jako práci nebo svým koníčkům. V momentě, kdy jsem si tohle uvědomila, vzala jsem do ruky telefon a napsala jsem Lence. S Lenkou jsme se seznámily na jarním Fotoškodafestu a od té doby jsme spolu nafotily pár zakázek pro Vašečočky.cz, kde pracuju jako fotograf na poloviční úvazek.


Měla jsem nápad a chtěla jsem ho nafotit. Chtěla jsem využít vánoční výzdoby v Praze plné světel a vyzkoušet nafotit nějaký ten noční portrét v městě. Vůbec jsem nevěděla, zda to vyjde nebo ne. Doteď jsem vždy fotila za světla a tmě a stínům se vysloveně vyhýbala. Jenomže jsem chtěla vystoupit ze své komfortní zóny a tmu a stíny jsem chtěla využít. A výsledek? Tak to posuďte sami. Ty fotky jsou ale důkazem toho, že i na přeplněných vánočních trzích se dají nafotit hezké fotky s krásnou atmosférou a lidi kolem vůbec nemusí působit rušivě. Právě naopak. Takže nebojte se, zkoušejte a hlavně nikdy nic nevzdávejte dopředu. Kdybychom si řekly, že je na Náměstí Míru přeplněné, že na to kašleme, protože v tom davu nemůžeme nafotit nic kloudného, nic z těchto fotek by nevzniklo. A kromě klasických barevných fotek s vánočními světly jsme se pak toulaly uličkami Starého Města a trochu experimentovaly s černobílou fotkou. Těm fotkám bych ale ráda věnovala samostatný fotočlánek, rozhodně si to zaslouží.









Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.