Vánoční Budapešť

čtvrtek 21. prosince 2017


Poslední cestovatelský fotočlánek tohoto roku se bude týkat prvního adventního víkendu v hlavním městě Maďarska – Budapešti. Vzala jsem svou osvědčenou cestovatelskou parťačku Verču (Lonely Flamingo), kterou jsem minulý měsíc trochu potrápila v Krkonoších (fotočlánek o tomto víkendu najdete tady), a vyrazily jsme nasát trochu té vánoční atmosféry do města.
Díky mé práci se mi povedlo pro nás zařídit fakt krásné bydlení přímo u proslulé Andrássyho třídy v Mamaison hotelu Andrássy. Měly jsme štěstí na levné letenky, a tak jsme do Budapešti místo 7 hodin v autobuse nebo vlaku měly jenom jednu hodinu letět. Značka ideál. Ale to bych nebyla já a moje cestování, kdyby všechno vycházelo podle plánů. Den před odletem mě totiž skolila nějaká hnusná viróza. Dostala jsem horečku a obří rýmu a bylo mi jasné, že víkend bude díky tomu víc než zajímavý. A tak jsem v podstatě celý víkend strávila v opojení léčivé síly paralenu a večer padala doslova mrtvá do postele, ale stejně to stálo za to.
Budapešť je nádherná a mně úplně učarovala. Díky tomu, že Verča tu už jednou byla, jsem se nemusela bát, že se ztratíme a veškeré plánování, kam půjdeme a co navštívíme, jsem s radostí přenechala jí (já jsem místy měla fakt co dělat sama se sebou a svou nemocí). Toulaly jsme se kolem budov, ulic, baráků, obdivovaly přenádherný parlament, hrad s krásnou vyhlídkou, útulné kavárny, staré metro či tramvaje. Nasávaly jsme vánoční atmosféru, kterou po večerech umocňovala nádherně osvícená Budapešť asi miliónem různobarevných světýlek a dekorací. Navštívily jsme i vánoční trhy a obě nakoupily domů pár dárků. Bylo z čeho vybírat, protože Budapešť si své prodejce na vánoční trhy velmi přísně vybírá.

Byl to moc hezký víkend a teď jsem se znovu přesvědčila a utvrdila v tom, že i když ne vždy všechno vychází přesně podle plánu, neznamená to konec světa. Důležité je mít s sebou někoho, s kým můžete ty zážitky sdílet. Já, i když jsem byla nemocná, jsem si tento výlet užila a díky němu jsem konečně pocítila tu pravou vánoční atmosféru, která se mi třeba minulý rok celkem vyhýbala. A jsem tomu moc ráda.


 V Budapešti mají krásné staré tramvaje

 Památník holokaustu - šedesát párů bot mužů, žen a dětí připomínají smrt Židů v Budapešti za druhé světové války.

 Parlament zblízka

 Parlament z druhého brehu Dunaje



 Výhled z hradu



 Staré metro na lince M1


 Potkaly jsme celebritu





 Vánoční trhy





Náměstí hrdinů

A komu by to nestačilo, tak zbytek fotek si můžete prohlédnout tady.

A tímto cestovatelským článkem se s vámi pro tento rok loučím. Přeji vám krásné a pokojné Vánoce v kruhu těch nejbližších, bohatého Ježíška a hlavně hodně lásky. 
Díky za to, že jste tu celý rok se mnou byli a že vás můj blog pořád baví. Věřím, že tomu tak bude i v příštím roce.

Takže krásné Vánoce a šťastný nový rok 2018 všem!

Vaše Zuzka

1 komentář

  1. Vypadá to, že vás v Budapešti zastihlo perfektní počasí. A ten Řetězový most máte moc hezky nafocený. Z tohoto úhlu připomíná takový náš evropský brooklynský most :)

    OdpovědětVymazat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.