Liverpool - po stopách Beatles

úterý 27. listopadu 2018



Už si ani nepamatuju, kdy naposledy jsem na tento blog psala jiný článek než o knihách. Přitom to byl tak bohatý rok na zážitky jako snad žádný jiný. Akorát jsem si nenašla čas na to pořádně si sednout k počítači a články napsat, byla jsem až příliš rozlítaná. Ale teď je podzim, venku je často zataženo, prší a je tam fakt hnusně a já mám konečně čas sednout si k psaní. Je čas to tu znovu oživit, uvědomila jsem si, že mi psaní blogu fakt chybí. Vždyť to dělám hlavně sama pro sebe, baví mě pročítat si staré články, koukat na fotky a vzpomínat na focení, cesty a zážitky, které za tím jsou. Je to takový můj virtuální deníček a je načase začít se mu zase trochu věnovat. Mám v plánu postupně dodělat i fotočlánky z nějakých starších výletů nebo focení, ale tentokrát začnu tím nejčerstvějším – mým listopadovým výletem do anglického Liverpoolu.
Hned na začátku musím říct, že výlet do Liverpoolu nebyl vůbec můj nápad. Liverpool u mě rozhodně nikdy nepatřil do seznamu měst, které bych jednoho dne ráda navštívila. Jenže člověk míní a Kata mění, znáte to :D To jsme ale tak jednoho dne seděly s mojí kamarádkou a skvělou parťačkou na cestování Katou u kafe a ona přišla s nápadem, zda si s ní nechci udělat za pár měsíců výlet do Liverpoolu. Objevila letenky a jako veliký fanoušek Beatles tam vždy chtěla jet a navštívit všechna ta slavná místa, která jsou s touto hudební legendou spojená. Vždyť v Liverpoolu vyrostli a všechno zde začalo. Já až takový fanoušek Beatles nejsem, znám jejich nejznámější skladby a z jejich historie vím hodně málo, přesto jsem moc dlouho nepřemýšlela. V Anglii jsem ještě nikdy nebyla, tak jsem jí na to hned kývla. A že nejsem až tak veliký fanoušek Beatles nakonec vůbec nevadilo. Jestli si vzpomínáte, s Katou jsme na jaře společně navštívily Varšavu (oživit si to můžete tady) a už jsme, co se týče cestování, sladěné a výborně se doplňujeme. Já vyhledávám hezké uličky, baráky a kavárny a ona tentokrát připravila seznam míst spojených s Beatles, které navštívíme. Přes Booking.com jsme si našly moc hezké ubytování nedaleko centra Liverpoolu a vyrazily jsme. A řeknu vám, byl to skvělý výlet, který jsme si obě maximálně užily. Dobrý pocit z tohoto výletu podpořilo i počasí, i když jsme měly zataženo, ani jeden den nám nepršelo a poslední den došlo i na sluníčko a azuro. Dokonce tam v těch listopadových dnech bylo tepleji než v Praze a to jsme obě ocenily.
Co se týče Beatles míst, tak jsme navštívily rodné domy Paula McCartneyho, Johna Lennona, Strawbery Field, slavnou Penny Lane (která je kromě s Beatles spojena i třeba s Freddym Mercurym, který tu dva roky žil), Mathew Street a zašly jsme si jeden večer i do slavného The Cavern Clubu. Navštívily jsme několik kaváren, doky, The Beatles Story muzeum a bojovaly s anglickou hromadnou dopravou (trvalo to zhruba den, jsme pochopily, že si před každý autobus musíme skoro stoupnout, jinak nám nezastaví). Hodně jsme se nasmály a celkově si to maximálně užily. Lidé byli milí a já viděla hromadu hezkých domů a uliček, takže takhle moje část byla uspokojena maximálně. Taky se mi líbilo, kolik zeleně a parků v Liverpoolu je. Dva dny na navštívení toho hlavního v Liverpoolu určitě stačilo. Dokážu si představit strávit zde víc času, ale už bych do programu zařadila i další města, třeba Manchester, který se nachází asi 50 km od Liverpoolu.
Byl to skvělý výlet, a pokud máte rádi spíš menší městečka než velkoměsta (tak jako já), Liverpool rozhodně stojí za návštěvu. Jestli jste navíc fanoušci Beatles, bude mít pro vás i to správné kouzlo (stačilo mi vidět nadšenou Katu).

Znáte mě, tak dobře víte, že fotek jsem nafotila skutečně hromadu, takže si vezměte kafíčko a přijměte moje pozvání na toulání se Liverpoolem prostřednictvím mých fotek.
Kdyby vás zajímala komplet galerka (asi 120 fotek), tak ji najdete tady.





 První ráno jsme snídaly v East Avenue Bakehouse




 Strawberry Field

 rodný dům Johna Lennona



 rodný dům Paula McCartneyho


 Penny Lane


 The Dowedale Tower - dům nacházející se v Penny Lane, kde dva roky žil Freddy Mercury (ještě v době před vznikem Queenu), dnes se tam nachází The Dowedale Tower pub


 Sefton park

 Palm House v Sefton parku


 naše obědovečeře v Milo Lounge (doporučuju prozkoumat celou ulici Lark Lane - narazily jsme na ní uplně náhodou a je v ní hromada zajímavých podniků a jenom kousek od Sefton parku)

 tady jsme bydlely

 snídaně další den v kavárně se super názvem Mother Espresso





 Mathew street přes den


 Mathew street v noci

 slavný The Cavern Club, kde Beatles od 9.února 1961 do 3. srpna 1963 odehráli 292 vystoupení


 doky








 a ta nejroztomileší kavárna na závěr - The Red Berry Club




Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.